Provocarea Electrică Ecobest 2021

La sfârșitul anului trecut, o organizație auto globală europeană, AUTOBEST, care printre altele au oferit si premiul ”Cea mai buna achizitie auto a anului 2022 in Europa” pentru Dacia Spring, a testat 15 mașini electrice pentru stabilirea consumului și autonomiei în trafic real.

Este primul test european independent, de trafic real, folosind o metodologie consistentă de testare efectuată în mod identic cu toate cele 15 mașini din test. Această metodologie a fost inspirată din nevoile practice și comportamentul de condus al majorității șoferilor europeni, provenind din obiceiurile în naveta zilnică. S-a încercat să nu fie pro sau contra niciunui model sau marcă cu intenția de a oferi consumatorilor europeni o bază puternică de realitate în procesul lor de luare a deciziilor.

Principalele concluzii au fost:

  • Niciunul dintre modelele testate nu a atins gama omologata sub ciclul WLTP. Majoritatea mașinilor EV de vânzare în Europa realizează mai mult de 80% din gama lor omologata WLTP în condiții reale de condus. 5 mașini din 15 au atins mai mult de 90 % din intervalul WLTP.
  • Bateria are energie chiar și după ce indicatorul afișat este zero. Toate cele 15 mașini au dovedit o adevărată „rezervă strategică” de autonomie între 14 km și 37,8 km!
  • AUTOBEST introduce și doi noi indicatori, EcoC1 reprezentând raportul dintre intervalul real și intervalul WLTP și EcoC2 despre eficiența energetică reală a vehiculelor electrice, dezvăluind câți km autonomie reală poate oferi un vehicul electric dintr-un Kwh de baterie.
  • Indicatorul EcoC2 , reprezentând ideea esențială a eficienței energetice la bordul vehiculelor electrice, reprezintă câți km de autonomie reală poate oferi orice Kwh de baterie. Dacia Spring a fost singura mașină din test capabilă să depășească 8 km/Kwh. Media acestei ediții pe EcoC 2 este îmbunătățită semnificativ față de acum 3 ani, ceea ce arată un progres clar în procesul de eficientizare energetică a EV-ului.
  • Acest test a fost primul care a măsurat ceea ce se întâmplă după ce indicatorul de rezervă a bateriei arată zero! Întrucât toate mașinile au fost conduse până la o epuizare totală a bateriei – cu mașinile complet oprite, AUTOBEST oferă o veste excelentă tuturor șoferilor: există suficientă energie într-o „indicator de baterie zero în bord”! În toate cele 15 mașini testate au rămas între 14 km și 37,8 km de autonomie reală! Cu acest pachet de informații, AUTOBEST oferă o ușurare incredibilă tuturor celor care conduc vehicule electrice și ajung într-o situație atât de dificilă de a avea o rezervă de baterie zero. Cu toate acestea, AUTOBEST recomandă păstrarea acesteia ca rezervă strategică a bateriei și mai bine să nu intrați niciodată în situația de a o folosi.
  • Un alt rezultat unic al Provocarii ECOBEST este energia necesară pentru a încărca complet mașinile cu bateriile complet epuizate. Toate mașinile testate au avut nevoie de mai multă energie decât capacitatea bateriilor, între 5,9% și 27,1% mai mult. Explicația pentru consumul plus la reîncărcare este studiată și are mai multe explicații. O parte din energie se pierde atunci când este transformată de la AC (rețea) la DC (baterie) (aproximativ 5% în acest proces). O parte din energie este folosită pentru alimentarea tuturor sistemelor auto utilizate pentru încărcare, în principal invertorul dar și software-ul, priza, tot ce ține de proces. O parte din energie este utilizată pentru reăcirea bateriei în timpul procesului (această energie utilizată este mai mare la încărcare rapidă sau în condiții de mediu cald). Starea bateriilor și tipul de încărcător pot genera, de asemenea, unele pierderi. Deși există explicații tehnice pentru acest lucru, considerăm că este important să avem o informație corectă pentru consumatori, deoarece aceștia trebuie să plătească mai mult decât se aștepta.

Cum s-a desfășurat testul

A fost organizat la Terrassa, lângă Barcelona, ​​ca un test de autonomie de trafic real pentru vehicule electrice. Jurnaliștii profesioniști auto ai Autobest și coches.net au condus 15 vehicule electrice disponibile în Europa (toate cu peste 200 km de autonomie WLTP omologata și o listă de prețuri sub 32.000 € înainte de taxe) pentru a răspunde la întrebările mai obișnuite pe care oamenii o caută și mașini EV, începând cu informații cruciale despre gama reală.

Testul a început și s-a terminat la sediul Circutor unde au fost și reîncărcate mașinile. Toate mașinile testate au fost modele obișnuite de producție cu o singură persoană la bord, sistem de climatizare și echipamente de infotainment în modul pornit și presiunea în anvelope recomandată de marcă. Toate mașinile au fost conduse în modul Normal și folosind modul Frână în mediul urban, atunci când era disponibil.

Folosind o călătorie mixtă cu drumuri regionale, autostradă și mediul urban, toate vehiculele au parcurs de câte ori au fost necesare o călătorie de 60 km cu autostrăzi (50%), drumuri convenționale (20%) și mediul urban în orașul Terrassa (30%). Când mașinile au scăzut la o autonomie de 60 km sau mai puțin, au început o nouă călătorie a unui circuit de 22 km cu caracteristici similare.

Toți șoferii și-au schimbat mașinile la fiecare 30 KM pentru a evita efectul stilului de condus în rezultate. Toate mașinile au fost conduse în convoi în spatele unui autoturism conducător care indică drumul corect și stabilește viteza medie, respectând tot timpul limitele de viteză.

După atingerea indicației de baterie 0% și/sau autonomie de 0 Km apare pe cluster, mașinile au mai circulat în interiorul drumului Circutor până la oprirea lor completă.

Mașini testate

Au fost testate mașini electrice din trei segmente:

Clasa A: Dacia Spring, Fiat 500e și Honda e

Clasa B: Hyundai Kona, Renault Zoe, Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Opel Mokka-e și Peugeot e-2008

Clasa C: Nissan Leaf, Kia e-Niro, Mazda MX-30, Citroen e-C4, Cupra Born și Volkswagen ID3

Rezultate

Datele tehnice și rezultatele obținute sunt în tabelul de mai jos:

Datele tehnice referitoare la încărcare:

Dacia Spring

Din rezultatele de mai sus, reținem că, pentru Dacia Spring, cu cea mai mică baterie dintre mașinile testate, a obținut o autonomie de 221km, 98% față de autonomia declarată WLTP de 224km (deși Dacia spune pe site 230km WLTP mixt, 305 WLTP urban), cu un consum real de 12,1kWh (sau 8,25km/kWh) și un lucru interesant că mai poate parcurge 31km cu 0% baterie. Dacia este lider la raportul km/kwh și la raportul dintre autonomia reala și cea declarată (98%).

Din punct de vedere al încărcării, știam valoarea nominală a bateriei 26,8kW (față de 27,4kW maxim) care se încarcă cu 32,4kW real.

Sunt informații utile, cel puțin astfel înțelegem mai ușor datele tehnice reale chiar dacă datele diferă în funcție de fiecare utilizator și modul de utilizare.


Comments

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe