Știați că?

60 de lucruri pe care le știai sau nu despre Dacia Spring. Tu câte știai?

  1. După o încărcare la maximum a bateriei şi pe parcursul primilor kilometri de utilizare a vehiculului, frâna de motor este redusă temporar.
  2. Nu trebuie să rulaţi pe o şosea inundată dacă înălţimea apei depăşeşte marginea inferioară a jantelor.
  3. La pornirea motorului, avertizorul sonor pentru pietoni se activează automat. Sunetul este declanşat atunci când viteza vehiculului este cuprinsă între aproximativ 1 şi 30 km/h.
  4. Nu trebuie să spălaţi niciodată compartimentul motor, priza de încărcare şi bateria de tracţiune cu un dispozitiv de curăţare de înaltă presiune. Nu este permis să spălaţi niciodată vehiculul atunci când acesta se încarcă.
  5. În condiţii extreme, încărcarea poate dura câteva minute înainte de a porni (timpul necesar pentru răcirea sau încălzirea bateriei de tracţiune).
  6. Atunci când vehiculul staţionează timp de mai mult de 7 zile la temperaturi de aproximativ sub -25°C, încărcarea bateriei de tracţiune poate să devină imposibilă.
  7. Dacă vehiculul staţionează timp de mai mult de trei luni cu un nivel de încărcare apropiat de zero, este posibil ca încărcarea bateriei să devină imposibilă.
  8. Pentru a păstra durata de viaţă a bateriei dumneavoastră de tracţiune, ar trebui să evitaţi să staţionaţi vehiculul timp de peste o lună cu un nivel de încărcare ridicată, mai ales în timpul perioadelor foarte călduroase.
  9. Încărcarea este posibilă pe timp de ploaie sau ninsoare.
  10. Activarea climatizării creşte durata de încărcare.
  11. Luminile de avarie vor clipi de cinci ori pentru a indica faptul că încărcarea a început.
  12. După apăsarea butonului de deblocare de pe telecomanda cu radiofrecvenţă, aveţi la dispoziţie 30 de secunde pentru a deconecta fişa înainte ca aceasta să se blocheze din nou şi să se reia încărcarea.
  13. În modul de încărcare cu curent alternativ (c.a.), utilizarea climatizării nu este posibilă.
  14. În timpul încărcării, funcţia de oprire şi de reluare a încărcării de la distanţă este posibilă în timpul încărcării iar încărcarea poate fi oprită şi fişa de încărcare poate fi deblocată apăsând pe butonul de deblocare de pe cheia cu radiofrecvenţă.
  15. În modul de încărcare cu curent continuu (c.c.), climatizarea poate fi utilizată în timpul încărcării, este posibilă oprirea încărcării de la distanţă, dar funcţia de reluare nu este posibilă în timpul încărcării. Încărcarea poate fi oprită şi fişa de încărcare poate fi deblocată numai de la terminalul de reîncărcare, încărcarea nu se opreşte prin apăsarea butonului de deblocare de pe cheia cu radiofrecvenţă.
  16. În funcţie de vehicul, aveţi posibilitatea de a utiliza până la patru telecomenzi.
  17. Dacă o uşă sau capota portbagajului este deschisă sau nu este închisă corect, are loc o blocare/deblocare rapidă a tuturor deschiderilor mobile.
  18. Blocarea este confirmată de clipirea de două ori a luminilor de avarie şi a semnalizatoarelor laterale, clipirea o dată a luminilor de poziţie spate, estomparea progresivă a luminilor de zi faţă.
  19. Dacă o deschidere mobilă (uşă, hayon) este deschisă sau închisă necorespunzător, are loc o blocare apoi o deblocare rapidă a deschiderilor mobile, fără clipire a luminilor de avarie şi nici a lămpilor de semnalizare laterale.
  20. Dacă trebuie să transportaţi obiecte cu portbagajul deschis, celelalte deschideri mobile pot fi blocate în continuare: cu motorul oprit, apăsaţi pe contactorul 4 timp de minimum cinci secunde pentru a bloca celelalte deschideri mobile.
  21. Puteți bloca deschiderile mobile fără telecomandă cu radiofrecvenţă, de exemplu în cazul unei baterii descărcate, al unei nefuncţionări temporare a telecomenzii cu radiofrecvenţă. Cu motorul oprit şi orice uşă deschisă, apăsaţi lung contactorul 4 timp de cel puţin cinci secunde. Atunci când închideţi uşa se blochează toate uşile.
  22. Puteți activa sau dezactiva blocarea automată a ușilor. Cu motorul pornit, apăsaţi pe contactorul 1 timp de aproximativ 5 secunde, până când auziţi un semnal sonor. Martorul luminos integrat în contactor se aprinde atunci când deschiderile mobile sunt blocate.
  23. La pornirea motorului, sistemul blochează automat uşile atunci când vehiculul atinge viteza de aproximativ 7 km/h.
  24. Sistemul de securitate pentru copii împiedică deschiderea uşilor spate din interior. Deplasaţi levierul 3 de la fiecare uşă spate spre S şi verificaţi din interior blocarea corespunzătoare a uşilor.
  25. Dacă, după pornirea motorului, centura de securitate a şoferului sau a pasagerului faţă (în funcţie de caz) nu se află în poziţie corectă şi vehiculul a atins aproximativ 20 km/h, acest martor luminos se aprinde pe tabloul de bord şi este emis un semnal sonor timp de aproximativ două minute.
  26. În unele cazuri, un obiect aşezat pe perna pasagerului poate activa martorul luminos de lipsă centură.
  27. Centurile pot fi reglate pe înălţime.
  28. Dacă vehiculul a depăşit viteza de aproximativ 20 km/h, martorul luminos roşu va clipi, însoţit de un semnal sonor, timp de 35 de secunde, apoi rămâne aprins până la cuplarea centurii se securitate, în plus la aprinderea timp de 95 de secunde a martorilor luminoşi pentru nepurtarea centurilor de securitate spate.
  29. Pretensionatoarele sau airbagurile se vor declanşa în caz de şoc frontal cu o suprafaţă rigidă (care nu se deformează) la o viteză de şoc egală cu sau mai mare de 25 km/h, în caz de şoc frontal cu alt vehicul dintr-o categorie echivalentă sau superioară, cu o zonă de şoc egală cu sau mai mare de 40%, unde viteza ambelor vehicule este egală cu sau mai mare de 40 km/h, în caz de şoc lateral cu alt vehicul dintr-o categorie echivalentă sau superioară, la o viteză de şoc egală cu sau mai mare de 50 km/h.
  30. Direcţia asistată variabilă este dotată cu un sistem de gestionare electronic care adaptează nivelul de asistenţă în funcţie de viteza vehiculului. Direcţia este mai lejeră în timpul manevrei de parcare (pentru un plus de confort) în timp ce efortul creşte progresiv odată cu creşterea vitezei (pentru o mai bună securitate la viteză mare).
  31. Manevrarea rapidă a volanului poate emite un zgomot. Aceasta este normal.
  32. Tracţiune mai lungă a manetei de ștergător va declanşa mai multe baleiaje ale ştergătoarelor, complementar la spălătorul de parbriz, până când maneta 1 este eliberată. La eliberarea manetei, ştergătoarele vor finaliza trei baleiaje suplimentare urmate, câteva secunde mai târziu, de un al patrulea.
  33. Dacă întrerupeţi contactul înainte de a opri ştergătorul de parbriz (poziţia B), lamelele se vor opri într-o poziţie aleatorie. După repunerea contactului, pur şi simplu deplasaţi maneta 1 la poziţia B pentru a aduce ştergătoarele de parbriz în poziţia de repaus.
  34. Luneta este ştearsă în cazul în care marşarierul este selectat cu ştergătoarele de parbriz în funcţiune sau atunci când acestea au fost oprite în ultimele două minute.
  35. În timpul rulării cu o viteză cuprinsă între aproximativ 7 km/h şi 125 km/h, dacă există un risc de coliziune cu vehiculul din faţă, sistemul vă avertizează în privinţa riscului de coliziune: martorul luminos roşu este afişat pe tabloul de bord 2, fiind însoţit de un semnal sonor și poate declanşa frânarea dacă şoferul nu reacţionează ca urmare a alertei şi coliziunea devine iminentă. Dacă şoferul utilizează comenzile vehiculului (volan, pedale etc.), este posibil ca sistemul să acţioneze cu întârziere sau să nu se activeze.
  36. Frânare activă de urgenţă nu se poate activa atunci când levierul este în poziţia marşarier, dacă frâna de parcare este activată, atunci când Sistemul de control electronic al stabilităţii (ESC) este pornit sau într-un viraj.
  37. La fiecare pornire a vehiculului, sistemul efectuează o calibrare în funcţie de mediul înconjurător al vehiculului şi poate fi inactiv timp de aproximativ trei minute.
  38. Un vehicul care circulă din sens opus nu va declanşa nici o alertă şi nici o acţiune din partea sistemului.
  39. Este posibil ca sistemul să nu reacţioneze la vehicule mici la fel de eficient ca în cazul celorlalte vehicule.
  40. Trebuie să dezactivaţi funcţia dacă lămpile de stop nu funcţionează, partea din faţă a vehiculului a fost deteriorată (şoc, zgârietură pe radar etc.), vehiculul este remorcat (avarii) sau nu rulaţi pe un drum asfaltat.
  41. Puteţi întrerupe funcţia de frânare activă în orice moment, apăsând rapid pe pedala de acceleraţie sau prin rotirea volanului de direcţie ca manevră de evitare a unei coliziuni.
  42. În anumite situaţii (conducere pe teren moale: zăpadă, noroi… sau conducerea cu lanţuri pe roţi), sistemul poate reduce puterea motorului pentru a limita patinarea (funcția ESC). Dacă acest efect nu este dorit, este posibil să dezactivaţi funcţia prin apăsare pe contactorul 1.
  43. Asistenţă la pornire în pantă funcţionează numai atunci când levierul de viteze este într-o altă poziţie decât cea neutră (diferită de N) şi atunci când vehiculul este complet staţionar (pedală de frână apăsată). Sistemul reţine vehiculul aproximativ 2 secunde. Apoi, frânele se slăbesc progresiv (vehiculul rulează în funcţie de pantă).
  44. Vehiculul dumneavoastră este reciclabil până la 85% şi poate fi valorificat până la 95%.
  45. Funcţia ECO optimizează autonomia vehiculului prin limitarea performanţei şi a turaţiei maxime a motorului (limitat la aproximativ 100 km/h). Acţionează asupra anumitor sisteme consumatoare din vehicul (direcţie asistată etc.) şi asupra anumitor acţiuni de conducere (accelerare, decelerare etc.).
  46. În orice moment, este posibil să depăşiţi limita de viteză. Pentru a face acest lucru apăsaţi pedala de acceleraţie ferm şi până la capăt (dincolo de punctul dur). Viteza vehiculului clipeşte pe tabloul de bord (calculatorul de bord) pentru a vă informa că aţi depăşit viteza limită. După trecerea situaţiei de urgenţă, eliberaţi pedala de acceleraţie: funcţia limitatorului de viteză se activează de îndată ce atingeţi o viteză inferioară vitezei limită înainte de situaţia de urgenţă.
  47. În caz de pantă abruptă, sistemul nu poate menţine viteza limită: viteza memorată clipeşte pe tabloul de bord şi, în funcţie de vehicul, un semnal sonor se aude la intervale regulate, pentru a vă informa în legătură cu această situaţie.
  48. Utilizarea prelungită a reciclării aerului poate antrena aburirea şi parbrizului şi apariţia disconfortului din cauza aerului neîmprospătat din habitaclu.
  49. Funcția de dezaburire lunetă spate activată cu pus/motorul pornit, prin apăsarea butonului 4, este oprită în mod automat, după o perioadă de timp stabilită de sistem.
  50. Activarea precondiţionării este posibilă numai dacă starea de încărcare este mai mare de 30%, motorul este oprit și capota frontală este închisă.
  51. Climatizarea nu funcţionează atunci când temperatura exterioară este foarte scăzută.
  52. Este normal să constataţi o creştere a consumului de energie în timpul utilizării aerului condiţionat.
  53. Este recomandabil să utilizaţi periodic sistemul de aer condiţionat, chiar şi pe timp foarte rece, pornindu-l cel puţin o dată pe lună timp de aproximativ 5 minute.
  54. Fixarea oricărui dispozitiv de transport (portbicicletă, portbagaj de depozitare etc.) pe capota portbagajului este interzisă.
  55. Barele de pavilion au doar scop estetic şi nu pot transporta nici o sarcina. Fixarea oricărui dispozitiv de transport (cutie de depozitare, etc.) pe barele de pavilion longitudinale 1 este interzisă.
  56. Se recomandă să nu coborâţi capota mai mult de 30 cm deasupra poziţiei de închidere, pentru a evita deteriorarea farurilor sau a faţadei vehiculului.
  57. Bateria secundară este o baterie de 12 V furnizează energia necesară pentru acţionarea echipamentelor vehiculului (lumini, ştergătoare de parbriz, sistem audio, etc.) şi anumite sisteme de securitate, cum ar fi ABS.
  58. Este interzisă deconectarea bateriei secundare de 12 volţi. Risc de arsuri prin electrocutare.
  59. Pentru a evita deteriorarea vehiculului, este interzisă reîncărcarea bateriei secundare de 12 volţi folosind un încărcător de baterie extern sau o baterie a unui alt vehicul.
  60. Se interzice utilizarea vehiculul dumneavoastră electric pentru a depana bateria secundară de 12 volţi a unui alt vehicul. Puterea electrică de 12 volţi a unui vehicul electric este insuficientă pentru această operaţiune. Risc de deteriorare a vehiculului.

Puteți citi manualul complet (cele de mai sus sunt extrase din manual) pentru mai multe detalii, disponibil și aici. Succes!


Comments

9 răspunsuri la „Știați că?”

  1. De adaugat la lista: masina nu se incarca daca nu ai tras frana de mana. Sau daca este la incarcare si ai lasat frana de mana, se dezactiveaza incarcarea.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Excelent Adi, ms! Este adevarat, în listă apar dar cele de bază, din manual. Îmi propun să adaug în continuare aici și cele descoperite de noi în timp.

      Apreciază

  2. La numarul 13, exista un hack.
    Poti sa activezi incalzirea si cand incarci AC daca o pornesti din MyDacia.

    Apreciază

  3. […] Știați că? […]

    Apreciază

  4. Salut !
    Eu am observat in MyDacia ca limita de incarcare pt pornirea preconditionarii este 40% si nu 30 cum scrie in manual

    A aparut scut standard pt Spring dar e mult prea scump (nejustificat as zice eu ,fata de alte masini si complexitate/material/dimensiuni/etc);nici nu inteleg de ce nu au acoperit fereastrea aceea cu un capac demontabil…https://www.emag.ro/scut-motor-dacia-spring-06-044/pd/D922MFMBM/?cmpid=87034&gclid=EAIaIQobChMI9MGnpfuF9QIVmbh3Ch0HoQA0EAYYASABEgI4YvD_BwE

    Apreciază

    1. Salut Cris, ai dreptate, în manual scrie că este posibil peste 30%. Nu mai țin minte dacă merge din aplicație să pornești sub 40% dar îmi aduc aminte că a mers programatic (folosind API-ul Renault). Poate va apare un update la aplicație.

      E adevărat, scutul e scump, probabil se profită de faptul că e un produs nou, la început iar concurența nu prea există.
      Explicația producătorului pentru acea fereastră era că acea piesă nu este la același nivel și ar fi trebui să facă scutul în relief, mai jos. Și că acea piesă nu este fixă, se mișcă în timpul mersului (trepidează) și să aibă spațiu.

      Mulți și-au construit singuri sau au făcut adaptări (ca mine) și curând vor apare alternative…trebuie doar să aștepți să se regleze piața.

      Apreciază

  5. De astăzi, mașină costă 20.300 preț de bază la care se adaugă opționale 650.

    Prețurile se calculează la cursul valutar din 2022-04-01 la cursul de 4.9713 RON, rezultând o factură finală de 104.149lei, adică o creștere de 12,87% (+11.880lei) față de prețul inițial.

    Un alt lucru interesant e că nu mai e disponibilă decât o culoare, cea albă, albastru și gri neputând fi comandată se pare datorită unor probleme la fabrica.

    Apreciază

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe