…si 2 ani de mașina electrică. Aproape exact acum 2 ani de zile ridicam Springul de la dealer, la câteva luni de la lansarea în premieră a acestui model, fiind de fapt printre primii posesori de Spring din România. Mai exact, când am ridicat eu mașina, în România erau înmatriculate 277 de unități, în Galați 2 (două) (majoritatea fiind mașinile de test drive din țară), primul val de înmatriculări fiind în luna noiembrie, pentru primele mașini înmatriculate. De altfel am ținut și o statistică lunară de atunci, aici, până în prezent (astăzi sunt 14.626 de Springuri în România).

Nu aveam experiența unei mașini electrice, așa că am început să o descopăr pas cu pas, atât în mod generic cât și specific pentru Spring. L-am numit prima mea „jucărie”, GL 01 TOY. Am discutat despre încărcare, despre eficienta incarcarii, stații de încărcare, incarcarea la bloc pana și noțiuni elementare despre priza și multe altele.

Am descoperit apoi mașina pas cu pas: bateria, sigurante, până și manualul de utilizare pdf (am fost primul care l-a obținut și distribuit), despre cauciucuri și celebrele inele de centrare, chiar și istoria Springului sau siguranta lui NCAP sau despre salvarea de urgenta. Am facut și primul sumar al manualului sub forma de Stiati ca atât pentru mine ca un index cât și pentru cei leneși care nu citesc manualul.

Am continuat, ca mulți posesori de Spring să o îmbunătațesc cu accesorii și echipari pentru comfort și utilitate: cablu usb la 90 grade, scut motor, paravanturi, protectii laterale, covorașe, geamuri fumurii, cauciucuri noi, solutii pentru dezaburire, frunk, carpay si android auto wireless, comenzi pe volan, etc. Mi-am construit și primul suport de pahar, printat 3D (am facut mai multe variante, extrem de util) pe care apoi l-am dat si la mulți altii (am cheltuit bani să cumpăr imprimantă 3D și am pierdut nopți cu multe încercări). Am povestit despre boze si sunet, despre unitatea MediaNav și MICOM, despre navigație și update-uri. Și multe altele care au o poveste în spate.

Am profitat de faptul că în oferta originala la data contractului era inclus încărcătorul flexicharger (pentru priza Green up care încarcă și la 10A și la 16A) și după presiuni la Dacia l-am primit și am construit și adaptorul (tot la imprimanta 3D) pe care l-am distribuit la majoritatea posesorilor de Spring. De altfel, după un an, am primit și încălzirea în oglinzi, care nu se mai regăsește astăzi în ofertă.

Am prins și prima oară numerele verzi în România, în iunie s-a dat legea, în iulie aveam printre primele numere verzi din oraș.

Am folosit aplicația MyDacia de la început (când înca serverele lor aveau probleme și aplicația nu mergea chiar mereu) apoi an trecut la diagnoză folosind în mod limitat aplicația CanZE. Apoi după multe ore de documentare pe forumurile internaționale, am combinat datele din diagnoza Renault CanClip și varianta free DDT2000 (baza de date) si am reusit sa modific CanZE (open source) sa lansez varianta CanZE si pentru Spring (CanZE Plus), cred ca una din cele mai folosite aplicatii de diagnoza/monitorizare pentru posesorii de Spring din toată Europa, la care lucrez și astăzi.

Am încercat să construiesc și o comunitate locală, să strâng posesorii de mașini electrice și de Spring la un loc, am monitorizat și făcut presiuni la administrația locală pentru montarea de stații publice de încărcare în oraș (când mi-am luat eu mașină Spring, în Galați erau 87 de mașini electrice și 2 stații publice, astăzi sunt 414 mașini și peste 100 de puncte de încărcare).

Așa că probabil mulți mă cunosc după acest blog, după adaptorul flexicharger sau suportul de pahar sau mai ales pentru CanZE Plus.

Dar lăsând toate astea la o parte, Springul meu în 2 ani a functionat impecabil, fără absolut nici o problemă, folosit zilnic doar în oraș (câteva excepții pe distanțe scurte – 100km), demonstrând încă o dată fiabilitatea și eficiența (cel mai bun raport cost-performanță). Săptămâna trecută am făcut revizia de 2 ani, am schimbat filtrul din habitaclu și atât, mașina aratăși se comportă ca în prima zi (cu mici urme de uzură, că nu sunt un maniac).

Pentru noii sau viitorii posesori de Spring vă invit să citiți acest blog, veți înțelege și desluși multe aspecte importante ale unei mașini electrice și mai ales a Springului.

Mă consider un pasionat al tehnologiei, de aceea am vrut să documentez și să împărtășesc tot ceeea ce am știut, experimentat sau învățat cu toată lumea. Iar în tot acest parcurs, nu pot să nu menționez două persoane din miile (zeci de mii) de oameni din această comunitate a Springului, pe care i-am simțit cel puțin la fel de pasionați: Vasile Onofrei din Iasi, cu canalul de youtube EVFocus cu care mereu m-am consultat în ceea ce privește Springul și Adrian Tutulan, moderatorul grupului de Facebook Dacia Spring, unul din cele mai echilibrate și informate persoane în ceea ce privește această mașină.

Nu este un farewell, deși închid o etapă din această poveste, ci e doar un nou capitol, despre care am să vă scriu în curând. Sunt Bobby Galați și vă doresc la toți cât mai mulți km fără incidente și cu aer curat!

2 ani
24 luni
730 zile
17.520minute (17.520km)
1.051.200 minute
63.072.000 secunde


Comments

Un răspuns la „2 ani de Spring…”

  1. […] într-o postare anterioară de experiența mea cu Dacia Spring. Se poate observa că am fost foarte mulțumit de această […]

    Apreciază

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe