Frunk Dacia Spring – „the real deal”

De când am mașina, din 2021, am tot cumpărat accesorii pentru că e o mașină spartană, ieftină doar cu minimul necesar sau obligatoriu. Majoritatea sunt after-market, pentru că Dacia nu oferă decât câteva accesorii iar unele supraevaluate ca preț.

Unele s-au potrivit mai bine, altele mai puțin. Unele chiar mi le-am facut singur, cum a fost suportul de pahar. Dar dacă majoritatea sunt mofturi, accesorii chiar opționale, unele lucruri le-am considerat extrem de utile și necesare. Iar unul din acestea a fost așa zisul frunk.

Acum ceva vreme povesteam despre soluțiile existente pe piață și multiplele improvizații ale oamenilor „gospodari” care de bine de rău își îndeplineau scopul cu riscurile aferente și estetica care mereu lăsa de dorit.

Totuși, recent, cineva a avut o inițiativă să ducă lucrurile la un nivel profesional și deși anunțat de câteva luni, abia zilele astea au început să producă și să livreze asemenea frunk-uri, ca atare am comandat și eu unul pe care l-am primit ieri.

Coletul a venit prin Poșta Română, am primit notificarea în cutia poștală și l-am ridicat personal de la oficiu. Este voluminos dar prima surpriză a fost să constat cât e de ușor. Ambalat în folie, pentru câteva secunde am fost îngrijorat să nu fi suferit la transport, că nu prea am încredere în felul în care angajații poștei manipulează coletele. Dar nu a fost cazul, după ce l-am desfăcut, frunk-ul era intact și în stare perfectă.

Pot să zic că am rămas impresionat, cuvântul pe care îl aveam în minte era „uauuu”. Nu pot să cred cât de bine arată, cât de bine e realizat în sensul că zici că e de acolo, că e original. Dacă Dacia ar fi livrat Spring cu frunk în loc de acel spațiu gol și inutil, exact așa ar fi arătat. Arată profi, ca frunkurile de la orice mașină electrică peste clasă medie, ca Tesla.

Montajul e extrem de simplu, vine și cu o foaie de instrucțiuni cu foto, practic se pune pe poziție și se fixează în patru clipsuri în găurile existente pe mașină.

Materialul este un plastic textil, este asemănător materialului din portbagaj, aproape că mi-e milă sau teamă să nu se strice, așa de plăcut este la atingere. Producătorul zice că e un material plastic special conceput pentru aplicatii automotive numit Textil (needled punched) fibre PES, rezistent la apă și uzură cu singura mențiune că e posibil ca la spălătorie jetul de apă să pătrundă în acea zonă (pentru că nu este etanșă) și ca prevenție, se poate comanda opțional și un set de chedere pentru etanșarea completă și protecție.

Poate singurul semn de întrebare e legat de faptul că aș fi preferat un plastic mai rigid (de exemplu același material din care se fac scuturile la mașini sau ca unele frunkuri de la alte modele) dar pare că și acest material este foarte rezistent.

Nu îmi fac griji cu privire la diverse teorii precum că obturează motorul, că nu asigură răcirea, că se încălzește, mi se par mituri în acest moment, nu dispun de date științifice care să spună altfel. Nu doar că pe alte modele este același sistem, dar și producătorul susține că a testat și monitorizat temperatura, cu scut și frunk montat, vara la încărcare rapidă și nu s-a observat nici o creștere suplimentară a temperaturii în compartimentul motor.

Forma este foarte neregulată, practic urmeaază componentele motorului, profitând de tot spațiul gol disponibil. Nu am putut să îmi dau seama cât spațiu și unde rămâne sub el pentru că nu poți vedea, dar pare că nu atinge nimic (producătorul zice că are o distanță de 10mm).

Această dorință de a face forma exact dupa spațiul liber disponibil îi conferă doar avantaj estetic, că arată bine, dar practic zona utilizabilă este doar o parte unde este mai adâncită, care permite stocarea de diverse obiecte fără riscul de a aluneca sau mișca în timpul mersului. Producătorul spune că are cca 50l, dimensiunea măsurată de mine în zona de stocare este de 65x30x25 (0,04875mc) adică cam 48litri.

Ziceam că e foarte ușor și mi-a creat așa o temere că e cam firav și nu susține prea multă greutate, dar într-adevăr dacă apeși mai tare pe el, se observă că este rezistent (ei zic că e ok la greutăți până la 5kg, ceea ce e suficient).

Ce e avantajos e că permite prinderea cu „arici”. Am trusă care are un asemenea adeziv care aderă perfect la acest material, astfel încât stă perfect nemișcat.
Mi-am pus problema că lucrurile s-ar putea mișca în mers, și am avut grijă ca lucrurile să fie fixate într-un fel sau altul, fără posibilitatea de a se mișca.
De fapt ce intră aici, în mod util, cel puțin pentru mine?

  • Cablul de încărcare type2, că e cel mai utilizat.
  • Un prelungitor. Ajungi în diverse situații când ai nevoie să încarci de la casă, o curte, un magazin, etc si ai nevoie de un prelungitor că nu toată lumea are priză în fața casei.
  • Incărcătorul de casă. Pentru că cel de casă la mine e o stație de încărcare de 32A.
  • Niște cârpe din fibră pentru diverse situații.

Ce aș putea pune dar au alte locuri:

  • trusă medicală – intră sub scaunul șoferului sau cel al pasagerului, e mai la îndemână și nu deranjează
  • stingătorul – încape în portbajaj lângă roata de rezervă. Parcă nu ar avea sens să stea în față unde este mai important și mai probabil în cazul unui incendiu
  • triunghi – ar putea, dar nu e cazul, încape tot lângă rezervă

Prețul e 650lei (plus transport prin poșta română), un preț mai mic decât celălalt frunk disponibil pe piață dar cu siguranță care se potrivește cel mai bine estetic și funcțional. Poate părea cam scump dar înțeleg costurile de producție, eforturile echipei de a concepe și produce un produs de calitate, orele pierdute, eșecurile și pierderile la materiale și testele care stau în spatele lansării unui asemenea produs.

Pentru mai multe detalii puteți vizita pagina produsului la www.frunky.ro


Comments

5 răspunsuri la „Frunk Dacia Spring – „the real deal””

  1. Avatarul lui silverspring59
    silverspring59

    Pare sa fie o reusita, totusi parca as mai astepta si comentarii dupa cateva incarcari rapide si la 30 grade (cand mie mi se intrerupe incarcarea), ca si proba traversarii baltilor … astept feed-back. Oricum, multumesc ptr consecventa informarilor

    Apreciază

    1. Este adevărat, încă nu are testul timpului. Abia acum încep să îl monitorizez atent să văd cum se va comporta la vară, la spălătorie, în diverse situații, etc. Am să revin!

      Apreciază

      1. Avatarul lui silverspring59
        silverspring59

        Thks !

        Apreciază

  2. Noi, echipa frunky.ro, am facut testul timpului din vara anului 2022 pana in prezent. Nu au fost probleme de incalzire vara in timpul incarcarii si nici pe timp de ploaie. La spalatorie au fost initial probleme, motiv pentru care am cautat o solutie de ermetizare cu chedere.

    Asteptam si feedbackul celor care l-au montat acum pe masini.

    Apreciat de 1 persoană

  3. […] protectii laterale, covorase, geamuri fumurii, cauciucuri noi, solutii pentru dezaburire, frunk, carpay si android auto wireless, comenzi pe volan, etc. Mi-am construit și primul suport de […]

    Apreciază

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe