MyDacia

Dacia (de fapt Renault) a venit cu un serviciu „revoluționar” pentru marcă, puțin forțat de faptul că e vorba de o mașină electrică și pentru a se conforma normelor europene. Este vorba de modulul telematic, mai exact comunicarea mașinii în cloud (serverele Renault) și apoi către proprietari prin aplicație smartphone.

Revoluționar, pentru că e vorba totuși de un segment low cost, unde acest tip de echipamente sunt considerate mofturi și doar un cost suplimentar inutil. Mai mult de atât, iertați-mi dar și piața consumatorilor de Dacia este una mai puțin pretențioasă și mai prietenoasă cu tehnologia. Acest lucru se vede, se va vedea și va da bătăi de cap o vreme dealerilor.

Principala funcționalitate la Spring este faptul că poți vedea încărcarea bateriei pe smartphone în orice moment și o poți porni/opri (dar suficuent de stupid, nu o poți programa încă pe intervale orare). Bonus, poți porni climatizarea din aplicație (căldura sau AC) care e o funcționalitate foarte utilă și nu o poți găsi în ziua de azi decât pe mașini premium. (iarna poți dezgheța și încălzi mașina înainte de a ieși din casă iar vara o poți răcori la fel de ușor).

Pentru aceste funcții și pentru a respecta intimitatea proprietarilor, Dacia a pus chiar un buton special în zona centrală care activează/dezactivează comunicarea mașinii cu serverele Renault. Pentru a funcționa, în mașină se află un SIM și există un contract pe 8 ani (96luni) inclus.

Mai întâi mașina se împerechează cu aplicația ( o procedură descrisă în aplicație) apoi poate fi controlată după cum am spus mai sus.

Pe scurt, procedura de sincronizare este urmatoarea:

1) descarcati aplicatia MyDacia
2) Creati cont si logati-va in aplicatie
3) Adaugati seria de sasiu a masinii in garajul virtual
4) Click pe ” connect your vehicle”
5) Asezati-va in masina, asigurati-va ca este o zona acoperita cu semnal si apasati butonul de partajare date, care se afla langa priza auto
6) Porniti motorul masinii, opriti motorul masinii, reporiniti motorul masinii -> introduceti numarul de kilometri rulati cu autovehiculul.

Dupa finalizarea acestei proceduri, un mesaj de confirmare se va afisa pe display, care va informeaza ca serviciile urmeaza sa fie active in decurs de 72 ore.

Principalele funcționalități sunt cele descrise mai sus.

Un tutorial video de conectare și utilizare a aplicației găsiți în limba franceză direct de la Dacia Franța pe youtube.

Atenție. Pot exista momente când serverele Renault nu sunt accesibile (din diverse motive) și va dispare opțiunea de sincronizare din aplicație. Nu vă panicați. Așteptați căteva ore, întrebați și alți utilizatori și sunați la asistența Dacia dacă tot nu își revine.

De asemenea, se poate întâmpla ca deși dați anumite comenzi (de încărcare sau climatizare), acestea dau eroare și nu ajung la mașină. Pot fi cauze multiple, de la semnal/acoperire slabă ale mașinii, aglomerarea serverelelor, etc. Verificați notificările și re-încercați.

În acest moment, personal am două neajunsuri. Unul e că nu poți controla încarcarea cu temporizare. Adică să pornească cu întîrziere/la o oră anume și să se oprească la o oră sau la un procent baterie anume.

Există totuși o soluție parțială, de la cea mai simplă (să pui un timer pe telefon, cu timpul estimat în aplicație și când ești notificat să oprești manual) sau să folosești o priză programabilă pe care o poți controla și programa cu ore, recomandabil una care să aibă și monitorizare consum și să suporte 16A. Un model ar fi de ex. priza de la Tellur de 16A cu monitorizare consum la un preț de doar 67lei. Dacă doriți o priză de exterior, recomand un prelungitor de la Ledvance, care îl puteți folosi afară, în grădină, curte, etc. la circa 140lei.

Pentru cei care nu vor să mai folosească încă un adaptor sau prelungitor, există și opțiunea unei siguranțe direct în tablou care face același lucru, doar că e mai scumpă, pentru că are și protecție la supracurent/subcurent, etc. Un model este cel de la iHunt.

Unii dintre cei care au stații de încărcare portabile sau wallbox au și această opțiune integrată, așă că nu au nevoie de această priză programabilă.

Al doilea neajuns este că aplicație nu înregistrează un jurnal de călătorii și de încărcări. Ar fi fost foarte util, pentru că informațiile sunt disponibile (trasee cu detalii despre viteză, timp, consum, etc) așa cum au și alți producători. Sincer nici nu sper prea curând aceste facilități, deși este ușor de implementat.


Comments

Un răspuns la „MyDacia”

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe