Despre

Acest site a fost creat în momentul în care se apropia ziua în care trebuia să ridic prima mea mașină electrică, noul model de la Dacia, Spring. Mi-am dat seama că sunt foarte multe lucruri noi, un întreg ecosistem, care a pornit de la specificațiile mașinii comandate, pentru a le înțelege și compara, până la toate accesoriile și dependențele pe care le crează deținerea unei mașini electrice.

Pentru mine a fost fascinant să dețin o mașină full electrică, dar prețul prohibitiv m-a ținut departe. Am fost la test drive când a apărut Renault Zoe, am căutat multă vreme și am fost tentat câțiva ani mai târziu când au început să apară cele SH la preturi in jur de 9000EUR. Am încept să caut modelele ieftine SH din Europa (Peugeot iOn) care ajungeau la in jur de 6000EUR, dar uzura lor si autonomia redusa nu m-au convins sa fac pasul.

Lucrurile s-a schimbat in 2021. Presiunea din partea UE pentru reducerea emisiilor de carbon a fortat toti producatorii in utimii ani sa ia in considerare tehnologia astfel incat toti au lansat cel putin un model full electric. Oferta a devenit foarte variata, cu diverse capabilitati la toate preturile. O data cu sprijinul de la stat (tichetul de 10000EUR), achizitia unei masini electrice a devenit mai accesibila. Mai mult de atat, Fondul de Mediu a oferit finantari in ultimii ani administratiilor locale pentru instalarea de statii de incarcare publice si a inceput să apară prin orașe. Impozitul zero și parcările gratuite în unele orașe au adăugat încă un argument în favoarea achiziționării unei mașini electrice.

Printre producătorii auto, nici Dacia nu s-a lăsat mai prejos și au lansat la începtul anului prima mașină electrică, în același spirit spartan și ieftin la doar 7700EUR.

Mașina însă nu se fabrică în România, ci integral în China, pentru că este făcută după un model existent deja în gama Renault pentru piața din China, India, Brazilia, modelul Kwid, la rândul lui, făcut după un model chinezesc DongFei. Acest model are o motorizare pe benzină, așa că doar s-a înlocuit cu motorul electric și s-au aplicat toate normele minime de omologare pentru piața UE. Cum linia de ansamblare exista deja și nu au fost nevoie decât de mici modificări, s-a decis că e mai eficientă producția în China și transport pe mare, decât crearea unei noi linii de producție în România.

Astfel, Spring se produce în China și se transportă pe mare până în Slovenia, la Koper, de unde este distribuită în toată Europa pe trailere. Datorită pandemiei, în prezent sunt întârzieri majore datorită producției limitate de componente dar mai ales problemelor cu transporturile pe ocean, supraaglomerate.

Spring este o mașină din gama mică, are doar 4 locuri, minimalistă și totuși în versiunea comercializată la lansare (Comfort Plus) cu dotări chiar surprinzătoare, ceea ce o face foarte interesantă.


Află mai multe.


Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe