Flexicharger

Există numeroase discuții despre acest flexicharger pentru Dacia Spring, deși mulți nici măcar nu știu ce înseamnă. Recunosc că nici eu nu am știut ce e aia până să îmi comand Dacia Spring.

Povestea începe cu lansarea Dacia Spring în România și primele comenzi la dealeri pe baza unei fișe de produs, descrise aici în care scria la catagoria echipamente opționale, un cablu de încărcare „Mode 2 (flexi charger)” pentru 220V sau priză Green Up cu două valori 2,3kW AC și 3.7kW AC. De altfel, dealerul Auto Cobalcescu are și în acest moment pe site, fișa de produs cu acest echipament 🙂

Câteva luni mai târziu, când au început primele livrări, Dacia a livrat în loc de acest flexi charger, un încărcător simplu de 10A, descris aici, un încărcător de altfel bun, fix, de 10A/2,3kW care încarcă de la 0 la 100% cam în 14ore, cum am explicat și aici. Bineînțeles, cârcotașii, dar și cei de bună credință care aveau unele așteptări dar au primit altceva, au reclamat imediat acest lucru online și apoi la Dacia prin Vocea Clientului. După câteva săptămâni de deliberări interne, în urma multiplelor sesizări primite, Dacia a decis să înlocuiească, la cerere, încărcătorul deja livrat de 10A cu acest flexi charger.

Dar ce este acest flexi charger? Că până și cei de la suport de la Dacia nu au știut exact despre ce e vorba atunci când de exemplu, m-au sunat pe mine.

Este un încărcător similar cu cel livrat de 10A (2,3kW), a fost livrat prima oară de Renault cu modelele Zoe (albastru/alb sau negru) tot cu ștecher tip Schuko (priza obișnuită) dar cu o particularitate. Acest ștecher este unul special, dacă este introdus într-o priză normală, se comportă ca un încărcător de 10A. Însă dacă este introdus într-o priză Green Up, el comută automat încărcarea la 16A. De aceea se numește și flexi (flexibil – și nu în sensul că se îndoaie 🙂 .

Priza Green Up este o priză specială pentru încărcat vehicule electrice, special concepută pentru a suporta curenți mai mari (16A) și pe perioade mai lungi (10ore), contacte de argint, respectă niște standarde de calitate, (cred) patentat de compania Legrand Franța.

Această priză costă destul de mult la noi, de la 360lei (doar priza) până la cca 700lei (kit priza + siguranță).

Așadar, dacă nu ai o priză Green Up sau nu intenționezi să cumperi și să îți instalezi o asemenea priză, atunci acest încărcător nu va face nici o diferență față de cel pe care îl ai deja. Dar, într-adevăr nici rău nu îți face, îl poți folosi doar la priza obișnuită la 10A la fel ca și celălalt.

Eu am dorit acest flexicharger, așa că am sunat la Vocea Clientului și am solicitat să fie înlocuit încărcătorul, așa că, după cca 2 săptămâni, acesta a fost livrat la dealer de unde am fost chemat să-l predau pe cel original și să îl ridic pe cel nou.

Este exact așa cum bănuiam, așa cum am povestit mai sus. Este un încărcător de la Renault, probabil livrat cu Zoe, produs de firma nemțească Aptiv în Ungaria, cu ștecher de priză normală (și merge cu 10A) sau în priza Green Up, când face switch la 16A.

Există și un manual de utilizare, care pe lângă lucrurile obișnuite, conține și o schemă cum ar trebui să arate un circuit de încărcare.

Cum spuneam, priza GreenUp este destul de scumpă, poate că voi achiziționa în viitor, deocamdată folosesc la priza normală. Ce e mai important e că e un încărcător de calitate ce suportă 16A. În plus, există soluții simple să încarc la 16A și fără o priză GreenUp cu acest charger, așa că nu îmi fac griji.


Comments

14 răspunsuri la „Flexicharger”

  1. Salutare. Din articolul de mai sus nu se intelege clar – ai primit deja la schimb incarcatorul acesta flexi sau nu ?
    Pentru ca pana acum nu am vazut nicaieri detaliat clar si cu poze ale produsului ce anume se primeste la schimb in locul celui de 10A. Te rog sa clarifici. Multumesc.

    Apreciază

    1. Salut Catalin, nu l-am primit incă, urmează. Cel mai probabil săptămâna viitoare. Voi actualiza articolul după ce o sa îl am.

      Apreciază

      1. Astăzi am schimbat încărcătorul primit inițial (negru, Duosida de 10A) cu cel flexi. Am actualizat articolul de mai sus cu detalii.

        Apreciază

  2. Buna!
    Ai reusit cumva sa-l si testezi? Sunt foarte interesat de subiect.
    Multumesc!

    Apreciază

    1. Da, am actualizat articolul.

      Apreciază

  3. Multumim pentru informatii! Foarte folositoare!

    Apreciat de 1 persoană

  4. […] Flexicharger […]

    Apreciază

  5. Multumim pt informatii. De unde putem procura un dispozitiv de hack ca al tau ?

    Apreciază

    1. Salut Ionut,
      Eu am comandat magneti si voi printa mai multe bucati saptamana asta. Mai exact, voi face 10 buc din care voi pastra una pentru mine. Pe celelalte le pot trimite contra cost (estimez cca 50lei) cui vrea si nu gaseste/procura din alta parte. (magnetii se gasesc pe diverse siteuri, de ex, emag iar printarea 3D la diverse firme din orasul tau – google sau olx).

      O sa postez un update pe blog sau pe grupul de Facebook, dupa ce fac testele la mine si le am gata facute pe toate.

      Apreciază

  6. Multumesc iboboc, sa imi rezervi si mie o bucata te rog.

    Apreciază

    1. Ionut, o bucata e pusa deoparte pentru tine, sa imi trimiti datele de contact pe formularul de aici https://masinameaelectrica.wordpress.com/2021/12/18/truc-flexicharger/

      Apreciază

  7. […] scris aici despre cablul (încărcătorul) flexi charger de la Renault de 10A care introdus într-o priză […]

    Apreciază

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe